Alla inlägg under november 2011

Av Anna - 26 november 2011 21:15

Guuud känns som jag har ätit hela dagen...först frukost, sen korv stroganoff, sen smörgåstårta, bulle& Kaffe! Äppelpaj m Vaniljsås, med Julmust, kaffe å en lussebulle...glögg...sen tacos och ett glas vin....pust å stånk å stön! Helt svullen!!!!
Plus att jag är PMS svullen....=(

Idag var vi på födelsedagskalas för jimmen sen  vidare till familjen emma...å sen på Tomtesmyg i Torsåker...Tomten va där å Ludvig vart helt salig! =) Sen åkte vi till Familjen emma och lekte lite igen å kom hem runt halv 8...

Gubben ska dricka Öl idag, så jag å ungarna har myskväll med tacos, fast ludvig ville hellre ha Oboy å macka...har ätit å nu sitter vi med tvn på, jag med datorn i knät å ungarna med sina nintendo ds...=)

Det regnade nyss,,,,myyyys! INGEN Snö än! Det e Nice det!

Juh senare den kommer juh kortare tid kommer den att vara....Wiiiii!

Nu är det så mkt bättre....E.type är juh inte min idol men om dem andra i programmet sjunger låtarna kan dem juh bli riktigt bra ) Ähhh  så hemsk är han inte....hehe men det finns dem som kommit mitt hjärta närmare...

Nu är lediga veckan snart slut....ångest ångest ångest....buhuuuu....=(

Ha en Trevlig söndag! DET SKA Jag!

Pussa på

Av Anna - 25 november 2011 10:03

Har bara hunnit till tredje koppen kaffe....men sen ska jag försöka målartvätta lite...men man ska juh tydligen ha handskar på sig? Sånna äger inte jag! Så jag funderar på att ta plastpåse...så jag kan komma till skott med den där tvätten! Så jag kan komma till skott med målningen, så jag kan ta in soffan! =)

Sitter med tre små kottar och äter frukost...dem smaskar bokstavligen i sig Oboy å macka!

Igår kom Sandra och hennes sambo och fixade lite el i köket och fikade! =) Tack! Så nu fungerar fläkten utan förlägningssladd! Weeeiii! Ena min Industrilampa fungerar nu oxå! Så kul att ses!

Sandra följde med in i lillstugan...för att kolla mammakläder...hon fick nog en smärre chock av hur det ser ut där inne med alla grejjer typ bara inslängda! Så hon erbjöd sig att komma å hjälpa till å rensa! Fniss. JA det kan juh behövas...VI har ingen ordning alls...jag håller typ ordning i köket nu, för där vill man ha det fint! Annars är allt annat huller å buller! Jag kanske kan målartvätta lite först å sen börja rensa...men skulle behöva fler kartonger...

Varför har man oordning och bara slänger in grejjer...hur svårt kan det vara att ha Ordning? Ja för oss är det tydligen jättesvårt, å så har vi för mkt grejjor...jag vet inte hur många ggr jag har sagt att jag ska ta tag i det!? Jag vet inte varför jag inte tar tag i det? Mkt kan man göra sig av med....slänga...sälja...ge bort...elda upp!!!

Man kan ta lite i taget...man kanske inte behöver ta allt samma dag!? Jag kanske ska börja ta tag i julpryttlarna...som jag borde sortera...slänga eller ge till loppisen kanske...

Ja idag ta tag i en liten del...

Av Anna - 24 november 2011 10:41

Jag hinner inte med...det bara svischar till så är det Torsdag! =/ Jag har la hunnit något av det som man vill hinna men det mesta är bara praktiskt! =(

Hade tänkt gå på bio men det finns ingen direkt barnfilm som vi vill se, tänkte på TinTin men den va juh bara 7åringar som fick se...nu grubblar jag på badhuset! Men det tar emot lite och känns jobbigt innan man tar sig tid...gillar juh inte att vistas halvnaken bland folk. Inte pms svullen heller...får se!

Har grejjat lite i Vardagsrummet to be, tvättat, städat, lagat mat! Hmmm...man kanske kan gå ut å fixa i "Lillstugan" då Manfred kommit hem! Det är jättefint väder, men lilleman är inge vidare sugen på att gå ut!

Förövrigt suktar jag efter en kökssoffa nu....vad är det med detta villha begär? Men den vill bo i mitt kök juh! Skulle passa så himla fint in här...med lite målarfärg och ev nytt tyg!!!.ÅÅåååå....finns även ett tokfint skåp som det står mitt namn på på loppisen här i Byn! =)

Vi va där och fika i går då vi väntade att bilen skulle bli fixad! Det är verkligen mysigt där! Synd bara att ungarna har myror i brallan å inte kan sitta still EFTER att dem fikat! Ok det e loppis så dem kan väll smyga omkring å leta fynd...istället för att busa!? Jaja barn e barn...men man får inte springa i butiker Punkt slut!

En annan sak att fundera på är Julklapparna, som jag hade lovat mig själv att jag skulle börjat köpa TIDIGT i år? Ja eller hur...nu är det första advent i jul å jag har köpt 2 klappar...

Sen 7 Dec fyller våran lille 5 År...jag vet juh vad han önskar sig, typ halva leksakskatalogen...men jag ska hinna köpa det oxå! Å nästa vecka är det HellWeek...IngetLiv veckan! =( Eftermiddagsvecka! Då hinner man juh inget.

Ja det får bli bra! Det blir det! Jag tänkte vi kanske kan baka lite till kalaset, så man har nått hembakat! =) Får se vad vi får till!? =)

Ha en fiiiin Torsdag, det ska vi!

Av Anna - 22 november 2011 09:07

  

Det finns inte många bra barnprogram nu för tiden men detta är ett som är riktigt bra! !!!

Av Anna - 22 november 2011 08:42

Ja nu var det längesen jag skrev något....det har lixom inte blivit av...jag har inte haft något att komma med...

Dimman ligger tät...Store pojken har åkt till 6års och lilleman har jag just väckt upp! Han kanske vill följa med ner å äta frukost snart? Börjar bli hungrig.

Har den omtalade lediga veckan denna veckan igen, om jag alltid vill hinna så mkt roligt på men sen springer tiden bort och så är det slut!

Igår var vi hemma hela dagen men jag hann träffa min svägerska och hennes pojk! Barnen fick leka lite och vi prata...så det var skönt att hinna ses lite! Man ses inte så ofta som man vill.

Vi ska försöka hinna med badhuset & bio tänkte jag =) Får se hur det blir...

Och jag MÅSTE byta till vinterdäck Innan snön kommer! Inge roligt att vara rädd då man ska ut med bilen...fast jag är rädd iallafall...MED vinterdäck! En riktig feglort.

Jag lovade mig själv att köpa Julklappar i tid i år...jag har köpt en var till ungarna...men sen då? Resten? Ååååå det är roligt att fixa paket men jag vill ha den perfekta presenten inte bara köpa för att man ska ha något att ge bort.

Så verkar många göra! Bara köpa, utan en enda tanke bakom, sånt gillar inte jag.

Har börjat grejja i det som ska bli vardagsrum...nu har sambon gjort en vägg så jag måste få bort allt av de uppspikade skivorna som finns på väggar och i tak. Dem har spikat upp tunna skivor och målat väggar och tak i samma färg, nån slags gul...och inunder finns det gammal fiiiin panel...Varför gör man så?

Så där det e "riktig" panel ska jag måla och sedan har dem spikat vägg med smala brädor...där trooor jag att jag ska tapetsera, jag vill iallafall ha tapert nånstans så man får nån fin färg eller mönster i allt det vita! =)

Det är så skoj att hålla på då man kommer in i det, å nu ska vi bara göra det provisoriskt, så man behöver inte vara toknoga! Bara fixa till det så  vi har ett vardagsrum vi kan vara i medans vi bygger ut senare...tänk ett vardagsrum att sitta i....I EN Soffa! Och titta på TV. Nu sitter vi i ungarnas rum för vi har inte haft nån annanstans att va!

Och så har vi Äntligen köpt en Ektorp Hörnsoffa!!! Weeeiiii!!! Jag har velat ha en länge å hittade en i närheten till ett bra pris. Det e juh så bra att man kan köpa nya övedrag senare om man vill. Åååååå Glad.

Ja nu blir det frukost. =)



Av Anna - 8 november 2011 15:42

Ja verkligen verkligen längesen man va sjuk...började i söndags då jag trodde jag va bakis, men till slut fattade att jag var magsjuk....=/ Ont i magen, som kramper lixom och helt ont i kroppen, springer inte så som i söndags men har jätteont i kroppen och huve...å nacken e kass igen! =(

Därefter har Jon fått nån släng, så nu inväntar man kidsen, men peppar peppar klarar dem sig!

Har inte gjort mycket vettigt, googlade på Ratatouille efter att ha sett Råttatouille igår...

sen så sambon åkte å handla åså hjälptes alla åt att Laga! Det va smaskigt! Alla tyckte om det utan lilleman.

Å nu är jag helt slut å lär vila....

Tittade på en film på fm SexInTheCity2  ...som jag fick hem då vi beställde filmpaketet....som en suprisefilm...jag ville inte ens se den men den va juh superkul =) Blir helt avundsjuk på hur dem ser ut,deras fiiiina kläder och resan till Abi Dhabi va juh ganska fiiiin så nu vill jag dit...IGEN...vi mellanlandade juh där då vi åkte till Thiland, det va mest läskigt då alla såg ut som terrorister å rökte ciggar.....=) Och dem i filmen va juh på typ ett palats...så det kanske bara såg vackert ut på film...vem vet?! Filmen va sevärd OM man gillar den serie...

RyggLäge nästa.

Av Anna - 3 november 2011 11:12

Visst är det dåligt att man inte vill söka sig till vården när man tror att det är något fel på en? Man vet lixom att man inte kommer att få nån hjälp! För mig låter det ganska skrämmande iallafall...Det är säkert bara ryggen...förhoppningsvis...men nu mår jag sådär konstigt igen...=( Och jag vet inte vart jag ska vända mig...det spelar juh ingen roll vad man säger...Jag är lite rädd att det e något sånt fel att när det har gått för långt så kommer det att vara försent...? Men jag har ju ont i nacken så det är säkert det...JAg var juh på en helkroppsmassage/chakramassage för ett tag sen! Den hjälpte juh ganska mycket! Så jag hoppas att det hjälper igen...om jag ringer honom först...

Av Anna - 2 november 2011 10:40

     

Igår trodde jag att Sotaren skulle komma...men det va idag....samma sak med tandläkarn...men för en gång skull var det min sambo som var yr och trodde att det var den andre igår...och jag litade blint på honom...hehe

Ja så nu sitter man och väntar igen...mellan 11-14 ska det komma en sotare, så vi får se då!? Halv två senast åker vi hemifrån till tandläkaren då får han gå in på egen risk =) Äh tror dem brukar komma i skaplig tid.

Dagens frukost, Omelett, Kaffe & En ny Havregurt, plus en liten beställning i hmkatalogen! Havregurten va riktigt god, finns juh nån lika mjölk. Det smakar lixom lite havregrynsgröt! Aj löööv it.






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards