Alla inlägg under januari 2012

Av Anna - 28 januari 2012 14:13

att jag skulle lägga in en bild om dagen...men det blir tydligen inget med det...det bli lixom inte av...=( Trist...jag tycker att det verkar som en skoj grejj! !!! Det skulle vara roligt att ha som minne...

Ja det e fullt upp med livet helt enkelt....nacken jävlas...man ska jobba, hämta på dagis, fixa hemmet, laga mat och försöka varva ner mellan varven...suck...jag vill inte vara gnällig men nacken tar kål på mig...jag håller på att bli tokig! Just nu...för stunden är det myttelite bättre...igår va det skit! Jag läste nått forum eller ett inlägg om en kvinna som verkade ha lika problem som jag...och som inget fungerade på....å då hon gick till farbror dr så sa han att hon med all säkerhet va deprimerad...preciiis som dem sa till mig...även hon hade haft det perfekta livet å mått hur bra som helst Innan nackproblemen kom å sa att enda anledningen att hon va lessen nu va nacken...preciiis som jag...

Vad är det för fel? Vad kan man göra åt det? Å vad i helvete är det för fel på läkarvården???

Ja nu pratar  vi inte mer om det! Jag hatar att gnälla....

Annars är livet gräjjt som vanligt, ungarna växer =) Jobbet rullar på sakta...men säkert...vardagssysslorna ligger efter osv

Igår vart jag med Truckkort...sen efter det va jag in på Elgiganten och beställde en Samsung Galaxy S2....men det sviiider i hjärtat att lägga ner så mkt pengar på en ynka telefon...jag har svårt att kosta på leksaker mkt pengar...fast att jag såklart vill ha en....alla andra har juh! Och Samsungen vekar skitkul! =)

Sedan skulle vi bara in i nya Djuraffären och kika....bara kika...det var jag som vela in, egentligen skulle vi till leksaksaffären som ligger alldeles brevid, men jag vela juh in å kika på djurena...å alla gosiga tillbehör! In gick vi....kikade ett bra tag...för att sedan få med oss TamRåttorna Remi & Emìll hem...=D

Huuur gosiga som helst! Och jag tyckte juh såklart att det va mycket bättre med mjuka små varelser än massa leksaker som bara ligger å skräpar! =) Pojkarna tycker det e jättekul och jag hoppas att det h¨åller i sig så vi kan få dem ordentligt tama å gosiga! Man ska juh tydligen kunna uppfosta dem å få dem att komma till sitt namn osv och det skulle juh vara skoj! ´=) Jag veeeet att det e många som tycker att råttor är ohyra! DET får stå för er, alla känner Olika men här i huset finns det iallafall tre råttälskare! Sambon ringde jag såklart å fråga om lov först, han vart juh inte överlycklig över de nya kompisarna, men han sa inte heller nej så vi tog med oss dem hem!

Jag vet inte hur det ser ut hos er men här är det snöfall, Lördag å snart dax att köpa LördagsgodiS!

Hela familjen slappar idag och det enda vi har kommit oss för är städning, lek med råtta, laga mat och lite dinosauriespel. =)

God Lördag!  


Av Anna - 11 januari 2012 23:33


 

Sitter å glor lite på nätet, man måste juh fäjsbock uppdatera sig lite, ta en hårdmacka med ost å lite fil å varva ner...men jag blir mest uppstressad över att jag vet att jag borde sova! Så jag kommer upp imorgon. Snart så, hoppar i säng efter detta inlägget! Ska bara...;)

Från det ena till det andra sitter jag och studerar min whippet *hund*...Jag kan juh inte tala för att alla Whippetar är så men jag skulle inte förvåna mig heller Om det va så att alla va lika....när det gäller ligga å sova....

Min Whippa MÅSTE ha täcke på dig...helst mitt täcke...om hon inte har mitt täcke över sig är det nån annans täcke eller kanske en filt...nu står hon brevid mig i soffan...å bara glor,,,å puffar på mig då å då...hon kan stå och glo hur länge som helst...i sängen snuddar hon en på armen eller nå med sin kalla nos för att man ska märka att hon är där å råkat hamna utanför täcket...nu står hon å väntar ut mig för Hon vill ha filten på sig som jag har över axlarna å runt nacken...jag har en kudde under datorn, den vela hon komma under...sen då jag sket i henne klättrade hon upp på ryggen på soffan å la sig uppe på ryggkuddarna...där låg det en filt...sedan gled hon in bakom kuddarna så dem vicka framåt...då dög inte det så då kom hon hit igen...nu gick hon...undra om hon smet upp till gubben å ungarna för att komma in under deras täcke??? =)

Min lilla GoRumpa! <3

Ska ni skaffa hund kan jag varmt rekommendera en Whippet! Mjuka, gosiga & välldigt kärleksfulla varelser, som älskar närhet, mys inne och som sedan är som reketer ute! Springer dem ute på en åker ligger dem i kurvorna =) Dem skäller nästan aldrig å om dem gör det är det inget jobbigt skall! Min älskar solen, så när dem börjar värma ligger hon i gräset och lapar sol...dem klarar kyla bättre än man tror men är juh inte stormförtjusta i dåligt väder å vind.

Whippet = Käääärlek.

Nuså skiter jag i det här!

Jag tänkte juh lägga in en bild om dagen under ett år...det va lättare sagt än gjort...=/ Får se om jag kan ta igen det på nå vis...

Godnatt

Av Anna - 11 januari 2012 00:11

Öhhh såg just Cindy Crawford på Tv...hur gammal är hon? Inte har hon blivit nå äldre med åren...iallafall...hmpft

Av Anna - 10 januari 2012 23:53

Ja em....hur svårt kan det va...det gick bra idag oxå iofs men jag kan inte låta bli att tycka att det e skiiit trist...

Jag vill somna tillsammans med familjen....jag vill ha em i lugn å ro...jag vill inte sitta å vänta på att få komma iväg å jobba å sedan stressa iväg till till dagis innan jobbet...va uppe halva natten för att sedan kliva upp tiiiidigt för att skjutsa till skolbussen...

Man kan vända på det....skönt att typ ta det lugnt på fm å slippa gå upp satans tidigt! Näääähhh....bullshit!

Eller så kan man Sluta gnälla....hmmm ja kanske imon igen....ska jag tänka positivt!...men inte just nu...för tänka sig det vill jag inte...

Ont i nacken/bakhuvet har jag oxå......så jag lär ta en ny tid till rygg gubben =D

En annan faktiskt positiv sak, fast att det va på fel vecka...är att jag ska gå truck/kran utbildning...anledningen att det e FEL VECKA är p.g.a att det e på min lediga vecka...min även s.k Heliga vecka! Men fan najsigt med ett truckkort till =)


 



Av Anna - 8 januari 2012 20:01


 

Dagens bild får bli på Isen idag Igen =) Idag försökte vi oss på att angla, åka skrillor & grilla korv. =)

Va nere vid stugan å borrade några hål, det var dock ingen fisk som va sugen på att nappa...men lika glad va vi ändå =) Sedan provade alla på att åka skridskor, jag minns inte hur gammal jag var men det va längesen jag åkte, gick inte fort framåt men det va skoj att prova, attans vad ont man får i fötterna.

Gubben och barnen va desto duktigare, tänk vad barnen lär sig snabbt, dem lixom bara ställer sig å får fart på saker å ting direkt. Det är mer plats i hjärkontoret på dem. =)

Vi grillade korv och hasade runt på isen med skorna, tog en promenad i skogen å fick i oss en hel del frisk luft!!! =)

Gubbens syrra m familj kom å vännen Annelie med deras flikka Saga. =)

En helmysig Söndag!


       


Våran minsta följde med sin kusin hem, å bestämde sig för att sova över där....det blir tomt utan honom hemma, tur att det bara är tills imon sen får jag pussa på honom igen vårt lilla charmtroll. Men ja man saknar honom på direkten! =) <3 Jag tog en promenad med hundarna då vi kom hem å sen har vi käkat, kollat nån film på tv och nu spelar vi tvspel innan det e dax för sängen!

Fyyyy attans vikken jobbångest jag har! Man blir lätt hemmatam kan jag säga, fast det e juh olika för alla. En del människor säger att det aldrig skulle kunna vara hemma på heltid för att de skulle bli rastlösa? Jag förså inte alls, det e juh toppen att vara hemma å har man ett hus å en familj så har man juh fullt upp dygnet runt, man skulle kunna göra vad man vill när man vill eller inte alls göra nått om man inte vill det. =) Man skulle kunna starta upp projekt och slutföra dem i lugn å ro. Bara leva. Det skulle vara nått det! Men nån dum jävel kom på att man måste jobba för att få pengar å för att kunna leva...sen var det nån annan dum jävel som kom på att man ska höjja priset å värdet å så spann det vidare så nu behöver man bara mer å mer pengar för att leva och för att få pengar lär man juh jobba!? =) Så egentligen är det ingen idé att ha jobbångest!? Jag klagar inte, jag bara konstaterar ! Jag har juh trots all ett jobb att gå till å ett bra sånt Men man måste få drömma...=) 2 veckor, sen är det ledig vecka igen då har jag nått att sikta på! =)

Ha en fiiin vecka alla. Det tänker jag.    


Av Anna - 7 januari 2012 17:28


  

 Isen nere på Ottnan. Va ner och kikade en sväng på Isen, så imorgon blir det angling & grillla.

 


Av Anna - 7 januari 2012 17:22

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards